Access All Areas: binnenkijken bij een klantvriendelijke innovator

Werken in klantcontact.jpg

Op 29 februari word je verwacht bij 24+, het customer contactcenter van de KBC Group. Zij ontvangen Customer Contact geheel exclusief voor een unieke blik achter de schermen. Er worden inzichten, innovaties en “tipjes van de sluier” beloofd. 

Om te weten waaraan we ons nu echt mogen verwachten, checken we alvast even in met Bart Ghesquière, lid van het managementteam en verantwoordelijke voor kwaliteit, digitalisering en duurzaamheid.

Hallo Bart, op 29 februari laten jullie ons toe achter de schermen van 24+. Waarom ontvangen jullie de sector?

Bart: “Wel, exact daarom: om te tonen hoe wij het achter de schermen aanpakken. Kennisdeling vinden wij cruciaal binnen onze sector. En we zijn ook gewoon heel trots op wat we hier aan het doen zijn (lacht).”

Wat mogen we verwachten tijdens de Access All Areas?

Bart: “Een complete rondleiding! Uiteraard delen we ook kort onze strategie en zoomen we in op ons digitaliseringstraject en onze contactcenter mechanics: hoe krijgen we met strikte kostenbeheersing toch een hoge kwaliteit. Afronden doen we met een demo over onze chatbots.”

We hadden niets anders verwacht, want jullie staan bekend als pioniers rond AI.

Bart: “We zijn daar in 2018 mee begonnen. Vandaag hebben we 9 chatbots lopen die ons tal van taken uit handen nemen. Nu zijn we de volgende stap aan het zetten met generatieve AI. Tijdens Access All Areas lichten we al een klein tipje van sluier van die nieuwe toekomst. Het wordt best boeiend, daarom dat we ook geen collega’s uit de financiële sector kunnen toelaten. Sorry.”

Hoe kijken jullie naar de technologische ondersteuning versus menselijke hulpverlening?

Bart: “Generatieve AI wordt een mijlpaal voor de mensheid. Ik durf dat echt vergelijken met de  eerste stap op de maan. De impact gaat overrompelend zijn. Maar ik zeg ook: voor technologische verandering hoef je niet bang te zijn. Het opent vooral mogelijkheden, op voorwaarde dat je bereid bent te veranderen.” 

Begrijp je dat die verandering voor sommigen net bedreigend aanvoelt?

Bart: “Tuurlijk! En als je houding is van: ik ga elke dag dezelfde job doen zonder oog voor de technologische veranderingen… Ja, dan wordt het lastig.”

“Maar als je bereid bent om te kijken naar de opportuniteiten, om cursussen te volgen en te veranderen, dan is er geen bedreiging. Er gaan tal van nieuwe jobs ontstaan. Mensen zullen nieuwe talenten bij zichzelf ontdekken en kunnen ontplooien.”

Straks ontvangen jullie de sector. Waar zou jij graag eens binnenkijken?

Bart: “Dat is het voordeel van de kennisuitwisseling die er nu al is binnen onze sector: er is nergens een hoge drempel of groot rookgordijn. Als we iets willen weten van elkaar, dan nemen we contact op en gaan we aan het uitwisselen. Zo worden we allemaal slimmer en daar wint iedereen bij: klant en medewerker.”

 

ONTDEK DE UNIEKE BEDRIJFSCULTUUR VAN 24+ 

Kom op 29 februari mee achter de schermen en ontdek de workflow van 24+. Boek je tickets vòòr het te laat is hier.