“De reacties zijn ronduit boeiend”

Net voor de zomer lanceerde Customer Contact zijn “Let’s FAQ de klantendienst”, het grootste customer contact-onderzoek van ons land. Ooit! Maar hoe loopt het project? We polsten bij professor-dokter én mastermind achter de vragenlijst Yves Van Vaerenbergh.

 

Professor, hoe loopt het onderzoek?

Op wieltjes! Zij het met een lichte vertraging in de start – net zoals het hoort met academisch onderzoek (knipoogt). We hebben al bijna 15 fantastische bedrijven aan boord, zowel in-house als outsourced contactcenters. Daarbij hebben we al de surveys verzameld van ongeveer 150 medewerkers. De trein is wat langzaam op stoom gekomen, maar zal binnenkort op volle snelheid razen.

 

Tot wanneer kunnen contactcentra deelnemen aan het onderzoek?

We zullen geen enkele organisatie buitensluiten, zolang ze willen meedoen! We verwelkomen nieuwe deelnemers met open armen. De data kan verzameld worden tot eind oktober-begin november. Dus, als je extra inzichten wil krijgen in jouw medewerkers en wil bijdragen aan het tot nog toe grootste customer contact-onderzoek van ons land, laat dan snel iets weten.

 

Wat zijn de reacties tot nu toe?

De reacties zijn ronduit boeiend! We hebben al een schat aan informatie verzameld. 150 medewerkers uit verschillende contactcentra… daar kan je al wat mee. 

We zien een groot enthousiasme rond dit onderzoek, wat ons uiteraard veel plezier doet. Een beter inzicht krijgen in de employee experience en die gaan verbeteren leeft echt bij organisaties.

 

Waarom moet volgens jou een contactcenter deelnemen aan FAQ de klantendienst?

Om de klantendienst naar een heel nieuw niveau te tillen. Contactcentra die meedoen, krijgen waardevolle inzichten om hun employee experience te verbeteren en zo de klantervaring te verbeteren.

 

Je presenteert het onderzoek ook op het Customer Contact Congres op 30 november. Wat mogen we verwachten?

Een hoogtepunt in ons onderzoeksavontuur! We delen die dag met veel plezier de inzichten die we hebben opgedaan en koppelen hier concrete aanbevelingen aan. Het wordt ongetwijfeld een boeiende presentatie met op onderzoek-gebaseerde inzichten die de wereld van customercontact verder zal verbeteren.

 

Al een tipje van de sluier? 

We houden het liever nog een beetje geheim. Op het congres volgen de onthullingen. Wees daar maar zeker. Dus, meedoen met ons onderzoek en registreren voor dat congres!

 

Doe mee aan het onderzoek

Reserveer je ticket