Thema - Werken in klantcontact

Sectorfoto

Klantcontact: goed voor 100.000 klantcontact-medewerkers

Het contact op afstand tussen organisaties, bedrijven en klanten is nu meer dan ooit zowel sociaal als economisch enorm relevant. Het zorgt ervoor dat mensen niet in een sociaal isolement geraken.

De sector zet ongeveer 100.000 ervaren klantcontact medewerkers in heel Belgie in, waarvan het merendeel in Vlaanderen. Zo’n 20 à 25 procent werkt in zogenaamde facilitaire contact centers, die het klantcontact uitvoeren voor andere bedrijven. De rest werkt op inhouse klantendiensten of commerciële afdelingen.

85% van het werk in de klantcontact sector gaat over binnenkomende vragen van klanten, met een mix van telefoongesprekken en contacten via digitale kanalen zoals email, chat en messaging. De andere 15% gaat over uitgaande klantcontacten, zoals commerciële oproepen (telemarketing) en service calls.

Customer Contact werkt momenteel aan een eigen Benchmark-onderzoek over de sector, maar tot dan kan je alvast de meest recente ‘Sectorfoto’ van Cevora vinden over de contact center activiteiten binnen PC200. 

Download de sectorfoto

Access All Areas Top Employer IPG

In de meest recente Access All Areas zette contact center IPG virtueel zijn deuren open om ons mee te nemen door de Employee Journey van het Top Employer label wat ze in 2020 voor het tweede jaar op rij kregen. In een drietal cases schetste IPG ook de impact op het employee engagement, het onboarden van nieuwe medewerkers en de churn…

Graag toegang tot de presentatie of het volledige webinar herbekijken? Mail ons…

 

Placeholder example

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc quis tellus in ex semper volutpat. Donec blandit vel eros in malesuada. Duis auctor elit a purus scelerisque, eu sodales eros venenatis. Ut condimentum metus quis nulla ornare luctus. In hac habitasse platea dictumst. Nulla pretium molestie tristique. Donec eget leo ac velit mollis viverra. Curabitur lacus velit, posuere eget molestie at, porttitor molestie elit. Nullam nisi dui, malesuada et ipsum ac, finibus feugiat urna. Maecenas sed tellus at risus venenatis commodo eu pretium erat. Morbi venenatis tortor vel neque mollis, eu sagittis mauris accumsan. Sed libero odio, consectetur ut hendrerit sit amet, egestas et augue. Nullam eu convallis neque. Pellentesque molestie nisl id nibh ultricies posuere. Aliquam vestibulum tortor ut orci hendrerit malesuada. Mauris ac facilisis massa.

Aliquam feugiat tellus tortor, sed volutpat magna tempus eget. Cras dictum finibus tellus. Proin posuere purus maximus, vulputate justo ut, elementum nisl. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nulla facilisi. Mauris consectetur eros tincidunt sodales condimentum. Curabitur aliquam scelerisque est, sit amet elementum dolor porta ac. Pellentesque luctus, massa eget ullamcorper blandit, tellus dolor ultrices purus, a auctor justo lorem et metus. Fusce eget nisl porttitor, accumsan ligula ut, tristique diam. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut eleifend, orci at scelerisque posuere, ligula nisi condimentum libero, et faucibus eros turpis in lacus. Sed interdum justo et ante molestie tempor. Cras cursus, velit non ultricies feugiat, nisi justo tempus sem, egestas gravida lacus urna in eros. Suspendisse hendrerit sollicitudin est a auctor.

84% ziet veranderend klantgedrag

Veranderend klantgedrag tijdens corona-tijden, 6 op de 10 klanten neemt meer tijd voor een conversatie en meer dan de helft van de klantendiensten en contact centers merken hogere klanttevredenheid.

Tele-werken is duidelijk de nieuwe norm binnen klantendiensten en contact center. Organisaties zetten ook meer in op het vanop afstand engageren van de klantcontact-medexerkers.

De impact van de corona-crisis op klantcontact en de klantcontact-medewerkers in kaart gebracht in België... Lees er alles over in ons Pollsbeat onderzoeksverslag 'Klantcontact in tijden van corona'

Download het rapport

Related content

Nieuws over werken in klantcontact

  1. 28-03-24

    « Les entreprises ayant un centre de contact ont déjà effectué un beau parcours »

    LA PAROLE AUX SUPER COLLÈGUES SANDRA HERBOTS & MARIJKE PERMENTIER (SECUREX)

    Les managers et les chefs d'&eac...

  2. 28-03-24

    5 tendances 'expérience client' que vous devez absolument connaître

    À une époque où tout change à une vitesse effrénée, l'expérience client est ég...

  3. 28-03-24

    Première réaction : le lauréat du CX Battle

    Proximus remporte le 'Gouden Giraf Awards 2024'. Lors du traitement d'un cas réaliste, c'est l'équipe Proximus qui a le ...

  4. 04-12-23

    LES ÉTOILES DE CUSTOMER CONTACT... UN BOOST DE POSITIVITÉ

    L'édition 2023 du Customer Contact Congres a ravi tout le monde. En non seulement à cause de l'abondance de délic...