Thema's

In het dynamische klantcontact-landschap houdt Customer Contact steeds de vinger aan de pols. Onder de noemer van een aantal prominente thema’s vind je alle relevante informatie en content over specifieke klantcontact-onderwerpen. Mis je nog een thema of wil je bepaalde topics uitgebreid zien? Contacteer ons en we bespreken het graag met je.

Thema's

Werken in klantcontact.jpg

Werken in klantcontact

Het contact op afstand tussen organisaties, bedrijven en klanten is nu meer dan ooit zowel sociaal als economisch enorm relevant. Het zorgt ervoor dat mensen niet in een sociaal isolement geraken.

Shaking hands.jpg

Impact van corona op klantcontact

Na anderhalf jaar COVID-19: Is de verandering in klantgedrag blijvend? Hebben de covid-19 maatregelen nog steeds een impact op contact-volumes, wachttijden, klanten-tevredenheid, flexibele oplossingen, contact-kanalen?

Quality monitoring

Quality monitoring is meer dan het evalueren en beoordelen van klantinteracties. Wat mag er volgens de wet opgenomen worden? Moet je recordings aankondigen? Hoe lang mag je gesprekken bewaren? Wat zijn de best practices om met je medewerkers en je coaches aan de slag te gaan.

meeting.jpg

Commercieel klantcontact

Ongeveer 10 tot 15% van alle klantcontacten bestaan uit commerciële klantcontacten. Telesales en Telemarketing zijn wellicht de bekendste vormen van commerciële klantcontacten, waarbij consumenten of bedrijven vanop afstand gecontacteerd worden met een commerciële aanbieding. Andere vormen zijn up & cross-selling waarbij bestaande klanten met een extra aanbieding worden benaderd. En er zijn ook welcome calls en service calls om de loyaliteit van nieuwe en bestaande klanten te versterken.

Happy customer

Samen met Staatssecretaris voor Consumenten Bescherming Eva De Bleeker zijn drie werkgroepen met een twintigtal leden van Customer Contact momenteel hard aan het werken aan ‘Happy Customer’. Het gaat om een grondige update van het vroegere Charter van de Klantvriendelijkheid uit 2011. Klantbeleving gaat in 2022 om meer dan maximum 2’30 wachten aan de telefoon.

Chats & answer bots

Binnenkort meer over dit thema