“Hier komen vaak heftige vragen binnen. Dat blijft nazinderen.”

AAA deur.jpg

Binnenkort zet Octa+ zijn deuren open voor een exclusieve kijk achter de schermen. Op 30 mei kan jij tijdens Access All Areas persoonlijk de sfeer komen opsnuiven bij deze 100% Belgische energieleverancier. Wat je mag verwachten die namiddag, dat legt Stephanie Meyen van Octa+ je graag uit.

 

First things first, Stephanie, het customer contactcenter van Octa+... wat moeten we ons daarbij voorstellen?

Stephanie: “Wij zijn met Octa+ een van de laatste 100% Belgische energieleverancier. En die filosofie willen wij ook in ons customer contactcenter doortrekken. Hier geen offshoring, alles lokaal, dichtbij de klanten.” 

Dichtbij de klant… Hoezo?

Stephanie: “Wij zitten over heel het land verspreid. Omdat energie, de regels en gevoeligheden errond wel heel verschillend zijn voor onze landsdelen. En dan zijn we nog eens onderverdeeld in 4 aparte productcentra, van stookolie tot zonnepanelen. In totaal 80 collega’s.” 

Op 30 mei mogen we een kijkje komen nemen in jullie kantoor in Vilvoorde. Wie vinden we daar?

Stephanie: “Onze Nederlandstalige teams, die servicen onze entiteiten stookolie en gas & elektriciteit. En ook nog enkele overkoepelende diensten, want dit is ons hoofdkantoor.” 

Wat voor calls en vragen krijgen jullie zoal?

Stephanie: “Alles, maar letterlijk ‘alles’. Dat gaat van vragen over rekeningnummers, tips en advies, tot gesprekken vol wanhoop. Zo kregen we hier al calls in tijden van crisis als ‘ik sta op een brug en ga springen, want ik kan dit niet betalen.’ Dat is van het ene uiterste in het andere. Dat is heel heftig en blijft lang nazinderen. Ik heb zeer veel respect voor mijn mensen.”

Dat moet een enorme menselijke impact hebben…

Stephanie: “Ja, zeker. Kijk, elke sector heeft zijn uitdagingen, maar werken in de energiesector is de afgelopen jaren toch alleen maar pittiger geworden. Qua kennis, veranderingen, financiële impact en dan die hele energiecrisis… Daarom zijn we enorm bezig met onze medewerkers vanuit HR. Dag van de Medewerker wordt hier bijvoorbeeld groots gevierd.”

Zeer benieuwd om die sfeer live mee te maken! Waarom moeten we nog zéker komen?

Stephanie: “Omdat na het grote 24+, het eens tof gaat zijn om een kleiner customer contactcenter in werking te zien. Hier is geen heel team met A.I. bezig. Nee, wij hebben 5 developers die heel die boite laten draaien. En met succes: wij werken grotendeels op onze eigen zelfgeschreven software.”   

Is dat de demo die jullie tonen?

Stephanie: “Ja, daarom dat we ook geen concullega’s uitnodigen. Maar we tonen ook iets nieuws: samen met Orion optimaliseren wij onze webforms, contact avoidance… De directe toepassing op onze systemen gaan we ook voorstellen die namiddag.”

Waar zou jij zelf graag eens een Access All Areas doen?

Stephanie: (denkt na) “Proximus. Vroeger waren zij zeer formeel en stijf in hun communicatie, maar de laatste jaren hebben ze een metamorfose doorgemaakt. Dat wil ik wel eens achter de schermen bekijken. Hoe zij zich nu organiseren.”

Bedankt, Stéphanie.

Stephanie: (onderbreekt) “Ik heb nog een primeur te melden. Ons kantoor in Vilvoorde krijgt binnenkort een grondige make-over. Tijdens onze Access All Areas stellen we ook onze plannen voor. Je kijkt dus meteen achter de schermen van onze nieuwe kantoren. Twee voor de prijs van één eigenlijk.”

Wil jij ook eens met je eigen ogen zien hoe de lamp brandt bij Octa+? 

Boek hier je ticket! 

 

GEEF HET WOORD AAN EEN TOPCOLLEGA

Wil jij graag je mening delen over onze sector? Of heb je een collega met een uitgesproken visie? Mail naar Sandra.