“Customer Contact kan ons ankerpunten bieden”

Volvo Cars BeLux is nu deel van onze inspirerende familie

Volvo - nieuw lid

Een nieuw lid bij Customer Contact? Dan rollen we graag de rode loper uit. Deze keer niet tot aan onze voordeur, maar naar onze garage. Want niemand minder dan Volvo Cars BeLux is nu deel van onze inspirerende familie. Balder D’hondt, verantwoordelijke Consumer Experience Implementation bij Volvo Car BeLux, kijkt met ons vooruit.

Hoe groot is jullie team?

Balder: “Volvo Cars BeLux heeft een consumer experienceteam van 7 medewerkers, waarvan er 4 op customer care werken.”

U bent met Volvo Car BeLux net lid geworden van Customer Contact. Waarom net nu?

Balder: “Sinds twee jaar focussen we ons meer en meer op consumer experience. Daarom waren we op zoek naar gelijkgestemde bedrijven waarmee we ideeën konden uitwisselen, die ons toegang konden geven tot een ruimer netwerk, externe sprekers, inspirationele momenten… En Customer Contact kan ons die ankerpunten bieden.”

Waar kijkt u vooral naar uit in dit partnership?

Balder: “Overleggen met gelijkgestemde mensen binnen andere bedrijven, meer horen over hun best practices… maar ook die van ons delen. Onze visie en ideeën delen en aftoetsen met hen. Wat werkt, wat niet.”

Op uw LinkedIn staat ‘available for your feedback on your recent Volvo Experience’. Wat is de meest opmerkelijke feedback die u ooit kreeg?

Balder: “Verbazend genoeg krijg ik daar weinig reactie op. Nu, een van de reacties die ik kreeg, was van een Turkse persoon die een probleem had met zijn wagen. Ik heb daarop mijn Turkse collega ingeschakeld. 

Ik probeer wel de mensen die feedback achterlaten persoonlijk te bellen. Dat helpt om dieper te graven en tot de essentie van het probleem te komen.”

Tegenwoordig een prangend thema: welzijn voor contactcenter medewerker’. Hoe pakken jullie dit aan binnen jullie team?

Balder: “We kiezen uitgesproken voor overleg binnen ons team. Er wordt samen gezocht naar oplossingen op prangende vragen. Ons team staat aan de bron van veel klantenvragen. Het gevoel onze klanten echt te helpen, hen tevreden te stellen en dat samen te doen… dat geeft veel voldoening.”